Samochód został zaprojektowany i wprowadzony do produkcji w latach 30. Jego masowa produkcja ruszyła w 1945 roku, po zakończeniu II wojny światowej. Model otrzymał wtedy oznaczenie Volkswagen Typ 1 i sprzedawany był jako po prostu Volkswagen, czyli „auto dla ludu”. Na rodzimym rynku pojazd zyskał przydomek Käfer (chrząszcz) i pod taką nazwą był tam w późniejszym czasie sprzedawany. W pozostałych krajach przyjęto oznaczenie Volkswagen Beetle. Był on pionierem w segmencie pojazdów budżetowych, posłużył także jako punkt odniesienia przy konstruowaniu amerykańskich kompaktów.
W modelu Beetle zastosowano montowany z tyłu silnik typu boxer, chłodzony powietrzem. Samochód przystosowany jest do przewozu czterech pasażerów na dwóch rzędach siedzeń, dysponuje przestrzenią bagażową pod przednią maską oraz za tylną kanapą. Nadwozie połączone jest z prawie płaskim podwoziem za pomocą osiemnastu śrub. W konstrukcji zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia wykorzystano drążki skrętne i stabilizatory poprzeczne – zapewniło to niezależność każdego koła w amortyzowaniu i resorowaniu. Rozwiązania takie jak: mechaniczne hamulce bębnowe, dzielone tylne szyby, mechaniczne kierunkowskazy oraz niezsynchronizowana skrzynia biegów były z biegiem czasu modernizowane. Pozostałe elementy były przez resztę produkcji używane w niezmienionej postaci.
Kadłub silnika, głowice cylindrów oraz obudowa skrzyni biegów zostały wykonane ze stopów metali lekkich. Cylindry są z żeliwa. Chłodnica oleju wraz z termostatem zapewnia optymalną temperaturę pracy oraz wysoką wytrzymałość jednostki napędowej. Powietrze trafiające do komory spalania oczyszczane jest przez metalowy filtr powietrza oraz kąpiel olejową. Mimo że z biegiem lat wygląd samochodu zmieniał się nieznacznie, przez cały okres produkcji modelu wprowadzono ponad 78 000 modyfikacji.
Charakterystyka prezentowanego egzemplarza:
- pojazd został wyremontowany w 2018 roku. (odbudowa obejmowała kompletną renowację mechaniki (układ napędowy, hamulce itp.)
- samochód ma wymienione na nowe wszelkie elementy gumowe (uszczelki, przewody itp.)
- kompleksowo odbudowana instalacja elektryczna
- od remontu samochód przejechał 2000km
- ostatni serwis olejowy 500km temu (Castrol for Classic Cars)
- samochód posiada dokumentację fotograficzną z procesu renowacji
- auto jest zarejestrowane na pierwszego właściciela który posiadał auto od nowości (jest ciągłość umów)
- samochód posiada wyjątkowy lakier dający zdumiewające efekty w zależności od oświetlenia.
Kategoria:
Oldtimer (>25) |
Youngtimer (<25) |
Sportowy |
Supercar/Hypercar |
Inwestycyjny (1-3) |
✔ |
|
|
|
✔
|
Cena: 50 000 PLN