Start Kolekcja Riley One-Point-Five - SPRZEDANY!

Riley One-Point-Five - SPRZEDANY! 1962

Takie samochody jak ten na rynku pojawiają się rzadko. Unikatowy model, najwyższej jakości podzespoły racingowe, przeszłość historyczna z pucharami europejskich rajdów na swoim koncie oraz dołączony album fotograficzny z jego przebudowy oraz serwisów. Prawdziwa perła kolekcji Austor, która ma dalej ważną homologację FIA, w terenie sprawuje się znakomicie i od 1962 ma dalej te same tablice rejestracyjne! 

Riley One-Point-Five (czyli po prostu 1.5) w zamyśle miał być luksusowym samochodem sportowym, na który mogliby sobie pozwolić przedstawiciele klasy średniej. Użytkownicy Riley’a z lat 50-60 oraz historycy uważają model za niezwykle udany i wygodny. Rzadkością tamtych czasów był obszerny kokpit i sporo miejsca na nogi kierowcy i pasażerów. Samochód wyprodukowany został przez firmę William Riley, brytyjskiego producenta samochodów użytkowych i sportowych, działającego od 1890 roku w Coventry (w 1938 zakład przeszedł pod skrzydła BLM British Leyland Motor Corp.)

Co ciekawe, równolegle produkowany był jego bliźniak Wolseley 1500, który posiadał tę samą konstrukcję, aczkolwiek był nieco słabszy i gorzej radził sobie na torach wyścigowych. Riley ukrył w sobie podwozie, zwieszenie oraz układ kierowniczy z Morris’a Minor, a jego serce stanowił mocny czterocylindrowy, rzędowy silnik B-serii o pojemności 1489 cm³ oraz skrzynia biegów Magnette.

Produkcja w latach 1957–1965 zamknęła się ilością około 40000 sztuk. Obecnie samochód występuje rzadko, jedynie w rękach kolekcjonerów. Ten egzemplarz ponad 20 lat temu przebudowany został do sportu i może poszczycić się przepiękną historią wyścigową.

Silnik 1489cm3, oryginalny BMC Tuning. Tłoki o wysokim stopniu sprężania; podwójne gaźniki SU; lekki i wyważony korbowód; głowica zoptymalizowane przez Petera Burgessa – cenionego specjalisty zajmującego się tego typu przeróbkami; utwardzone gniazda zaworowe dostosowane do paliwa 95; sportowy, lekki, odlany w całości wałek rozrządu Piper 285; kolektor robiony na zamówienie – polerowany w środku; filtr K&N, wyciągany filtr paliwa.

Skrzynia biegów

o przełożeniu 4,2:1, zaadaptowana z MGB. Dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpera) firmy Quaife. Odnowiony i wyważony wał GKN wraz z nowymi krzyżakami.

Zawieszenie SuperFlex

  • poliamidowe tuleje zawieszenia przód i tył,
  • amortyzatory regulowane Spax;
  • geometria ustawiona pod sportowe użytkowanie;
  • wzmocniony stabilizator poprzeczny.

Hamulce

  • przód: tarcze i klocki Green Stuff;
  • tył: Mintex Sport – odpowiednie dla modelu;
  • silikonowy płyn hamulcowy;
  • nowe miedziane przewody hamulcowe;
  • węże hamulcowe Aeroquip.

Nadwozie

  • odnowione halogeny Cibie;
  • światło cofania 756 Lucas;
  • mechaniczna halda;
  • podwójny stoper z podświetleniem;
  • lampa do czytania mapy dla pilota;
  • dodatkowe reflektory halogenowe;
  • alternator 40-amperowy; gaśnica;
  • odcięcie prądu;
  • nowe stalowe koła 4,5 cala z nowymi oponami Dunlop Historic;
  • zatwierdzona klatka bezpieczeństwa;
  • nowe wykładziny;
  • laminowana przednia szyba Pilkington.

 

Samochód wysterowany na hamowni przez jednego z brytyjskich specjalistów (Peter Baldwin). Ważnym punktem całego systemu jest chłodzenie – 3-tubowa chłodnica, nowe silikonowe węże, lekka aluminiowa pompa.

Do 1996 roku był w posiadaniu jednej właścicielki (do przebiegu 36000 mil), następnie nabyty został przez brytyjskiego inżyniera RAF i kierowcy wyścigowego Cliff’a Doe.

Samochód w swojej karierze wyścigowej objechał znaczną cześć Europy, zaliczając prestiżowe eventy. Kierowcy: Cliff Doe, Robin Shackleton, Grant Cratchley.

Najważniejsze starty prezentowanego egzemplarza:

1997 - Scotch Corner Classic – Cliff Doe

1998 - Hughes rally, Targa Rusticana (day/night/day) – Cliff Doe

1999 - Solway Historic, Scotch Corner, Ilkley Jubilee, Alan Rogers, Regis – Cliff Doe Rally, East Anglian Classic, Bristow, Palladwr. (Championship Class winner – Cliff Doe. Rally of the Vales (non-championship event) – Cliff Doe

2000 - 2001 - Rally Continental Belgique, Champagne Classic, Honfluer Classic, Le Touquet Classic, Montreuil Classic – Cliff Doe

2000 - Targa Rusticana, Ross Traders, Palladwr – Cliff Doe

2001 - Circuit of Wales (3 day) – Cliff Doe

2002 - Targa Rusticana, Alan Rogers – Cliff Doe

2003 - Le Jog (DNF) broken gearbox – Cliff Doe

2005 - Ilkley Jubilee, Bruce Robinson Lincoln CC all-nighter – Cliff Doe 2007 Costa Brava, Harvest Tour – Cliff Doe 2008 Costa Brava (DNF), Regis Rally – Cliff Doe

2009 - Regis Rally, Montreuil Classic – Cliff Doe

2010 - Costa Brava – Cliff Doe

2011 - Tour of Cheshire – Robin Shackleton

2013 - Bugatti Owners Club Classic Hillclimb Championship Classic Saloon Cars 1st in Class – Grant Cratchley 2013 Rally of The Tests – Grant Cratchley

2013 - Cornuium Run 10th – Grant Cratchley

Numery rejestracyjne nadane 3 lipca 1962 roku i do dziś pozostały oryginalne – 336 YBH.

Auto z bogatą dokumentacją historyczną oraz tą aktualną, uwzględniającą dowód FIA dowód oraz dokumenty VIF. Opinia rzeczoznawcy oraz dokumenty do okazania.

 

Kategoria: 

Oldtimer (>25) Youngtimer (<25) Wyścigowy Supercar/Hypercar Inwestycyjny (1-3)
   

 

Cena: Z BÓLEM SERCA... SPRZEDANY :)