Start Kolekcja Porsche 986 Boxster

Porsche 986 Boxster 1997

Porsche 986 Boxster - jego nazwa jest połączeniem dwóch słów boxer, czyli silnik o przeciwległych cylindrach i roadster, oznaczającego samochód bez dachu. Produkcję pierwszej generacji Boxstera rozpoczęto w 1996 bardzo szybko zyskał ogromną popularność i stał się najlepiej sprzedającym modelem dostępnym w ofercie Porsche aż do pojawienia się Cayenne w 2003 roku. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze posiadały silnik sześciocylindrowy o pojemności 2.5 l 204 KM, następnie w 2000 roku odświeżono gamę silnikową wprowadzając silniki o pojemności 2.7 l 220 KM i 3.2 l 252 KM. Jednostki napędowe są chłodzona cieczą, a nie powietrzem, co na początku wywołało kontrowersje wśród fanów producenta. Boxster posiada rewelacyjne właściwości jezdne przede wszystkim dzięki jednostce napędowej zamontowanej centralnie, a dodatkowo silniki typu boxer charakteryzują się niższym niż w konwencjonalnych silnikach poziomem hałasu i wibracji oraz niższym spadkiem mocy.

Prezentowany egzemplarz 986 został zakupiony w 1997 roku w Poznańskim salonie Porsche Kulczyk jako nowy z nr 276. Samochód posiada pełną dokumentację, książkę serwisową w języku polskim, instrukcję z wpisaną datą sprzedaży i nazwiskiem sprzedawcy, oraz bardzo dużo zachowanych faktur i notatek serwisowych.
Samochód jest wstanie idealnym, biorąc pod uwagę fakt, że za trzy lata otrzyma status samochodu zabytkowego (jedyny mankament to drobne otarcia).
Jego dużym atutem jest rzadka konfiguracja ceglanej skórzanej tapicerki, kierownicy w kolorze wraz z automatyczną klimatyzacją, manualną skrzynią biegów.
Posiada również oryginalne mocowanie do hardtopu i twardy dach z podgrzewaną szybą i stojakiem PORSCHE (wartości około 5000zł), ponadto:

  • xenonowe lampy (6000zł) i białe klosze lamp tylnych,
  • tuningowany zderzak z przodu CSR (1700 Euro) + oryginalny zderzak - zapakowany, nieuszkodzony
  • skórzane obszycie deski rozdzielczej i kierownicy w kolorze ceglanym,
  • aluminiowa gałka zmiany biegów (oryginał Porsche, model GT3).

    Samochód regularnie serwisowany, przy przebiegu 117tys wymienione sprzęgło, pompa oleju (wszystko w ASO, koszt 15tys.)
    W czerwcu 2019 wymieniono olej 5W50, filtry oleju i powietrza oraz świece, a w lipcu łączniki drążków stabilizatora prawy i lewy, oraz
    lewy wahacz przedni prawy.

 

Kategoria: 

Oldtimer (>25) Youngtimer (<25) Sportowy Supercar/Hypercar Inwestycyjny (1-3)
   

 

CENA: 58 800 PLN 53 500 PLN