Pierwsza generacja Forda Ranchero ujrzała światło dzienne w 1957 roku. Konstrukcja została oparta o 2-drzwiowe kombi. Zastąpiono tylnią kanapę i bagażnik tylną paką. Konkurencja przegapiła odpowiedni moment na wprowadzenie takiego pick-upa. Dopiero w 1959 pojawiło się słynne El Camino. I rozpoczęła się wojna o klientów. Chevrolet reklamował konkurencyjne El Camino jako ciężarówkę z komfortem z samochodu. Natomiast Ford Ranchero był sprzedawany jako normalny samochód z funkcjonalnością z ciężarówki. W obu przypadkach oznaczało to samo luksus i praktyczność. Który był lepszy? To raczej kwestia gustu. Przez cały okres produkcji powstało siedem generacji Ranchero. Pierwszy model miał długość 5131 mm, następca ku zaskoczeniu miał jedyne 4801 mm ,lecz już w następnych generacjach samochód systematycznie rósł. Osiągając w ostatniej siódmej generacji produkowanej od 1977 do 1979 aż 5591 mm długości. Łącznie wyprodukowano 508 355 egzemplarzy.
Samochód po pełnym remoncie przeprowadzonym w 2016. Jest wykonany z ogromną dbałością o wszelkie detale. Dodatkowo posiada modyfikacje na przykład: aktywny układ wydechowy czy pneumatycznie utwardzane zawieszenie.
Kategoria:
Oldtimer (>25) |
Youngtimer (<25) |
Wyścigowy |
Supercar/Hypercar |
Inwestycyjny (1-3) |
✔ |
|
|
|
✔✔
|
Cena: SPRZEDANY