Start Kolekcja Ford Lotus Cortina Mk1

Ford Lotus Cortina Mk1 1964

Produkowana w latach 1961–1982 w wersji dwu- i czterodrzwiowej w pięciu generacjach. Produkcja, bądź montaż Cortiny odbywała się w kilku miejscach świata, natomiast za jego koncept, projekt i pierwszą produkcję odpowiadał Ford of Britain. Centrum europejskiej produkcji tego modelu znajdowało się w Ford Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Oferowany przez nas model Cortiny jest dokładnie tym, który opracował osobiście Roy Brown Junior.

A czego ten pan dotknął, z miejsca zamieniało się w klasykę. Nie inaczej było z Cortiną, która stała się bestsellerem Wysp Brytyjskich i do dziś uważana jest za część historii i kultury lat 60. w Wielkiej Brytanii oraz krajów byłego dominium brytyjskiego tj. Australii i Nowej Zelandii.

Specyfikacja prezentowanego modelu:

Ford jest profesjonalnie przygotowany do rajdów i wyścigów. Posiada silnik o pojemności 1200 cm3, dwa gaźniki, wałek Kent, głowicę z modelu 1500GT, aluminiowy zbiornik z pompą elektryczną w bagażniku, szyby z perspexu, klatkę bezpieczeństwa, krótki 2. bieg, nowe sportowe sprzęgło, alternator 70-amperowy, nową instalację paliwową i elektryczną. Wyposażony jest w unikatowe felgi JBW, z oponami Yokohama po jednym sezonie użytkowania. Ponadto drugi zestaw kół z kolcami do startu w imprezach zimowych. Na wyposażeniu samochodu znajduje się również obrotomierz z kontrolką zmiany biegu. Auto posiada regulowane zawieszenie z możliwością ustawienia twardości i wysokości. Podwozie jest zakonserwowane oraz pomalowane w kolorze czerwonym.

Samochód posiada licencję FIA, dopuszczającą samochód do startu w rajdach i wyścigach do 2027 roku. Egzemplarz ten znany jest na rynku fińskim, gdzie odbył ponad 39 startów w przeróżnych imprezach, między innymi w legendarnym „Rajdzie 1000 Jezior”.

Prezentowany samochód ma szczególną wartość dla kierowców z historycznych grup rajdowych i wyścigowych (szczególnie wyścigi górskie). Posiada wartość kolekcjonerską i inwestycyjną dostarczając jednocześnie niesamowitych, sportowych wrażeń w jego użytkowaniu.

Stan samochodu – gotowy do jazdy. Po dostosowaniu pasów i foteli do aktualnych homologacji jest gotowy do zawodów. Data pierwszej rejestracji 16.07.1964.

Opinia rzeczoznawcy, pełna dokumentacja oraz imponująca przeszłość historyczna czynią samochód znakomitym aktywem inwestycyjnym.

Kategoria: 

Oldtimer (>25) Youngtimer (<25) Wyścigowy Supercar/Hypercar Inwestycyjny (1-3)


 

Cena: 100 000 PLN