Start Kolekcja Citroen ID 19P/ID

Citroen ID 19P/ID 1964

W 1957 r. wszedł do produkcji model ID (wym. Idée), czyli Idea ze słabszym silnikiem (62 KM) i uboższym wyposażeniem. Pozbawiono go wszystkich systemów hydraulicznych, poza zawieszeniem hydropneumatycznym. Tym samym stał się tańszą wersją DS-a. Citroën ID powstał na zapotrzebowanie społeczne.

W 1956 roku odbyła się premiera uproszczonej odmiany. Model ID który do grudnia 1957 roku występował wyłącznie w kolorze czarnym z silnikiem benzynowym, uruchamianym cięgnem i nieopuszczanymi tylnymi szybami (jak w dzisiejszym DS4). W 1958 roku zaprezentowano kombi, a dwa lata później kabriolet. W 1965 roku w DS-ie pojawiły się nowe silniki, a także zielony płyn LHM. W 1967 roku model ten otrzymał nowy przód z dwoma reflektorami pod wspólnym kloszem. W 1971 roku pojawił się trzystopniowy automat lub opcjonalnie 5-biegowa skrzynia manualna. Produkcję tych aut zakończono w 1975 roku.

Citroëny DS czy ID uchodzą w Polsce za egzotyki - ID, D Super czy D Special kosztują mniej niż największa perła - DS Pallas, jednak nawet te mniej skomplikowane odmiany szybko zyskują na wartości i są bardzo pożądane.

Proste, bezproblemowe i nie tak drogie ID D Special i D Super (od 1967 roku) dają dużo radości także tym którzy samodzielnie lubią majstrować przy swoich autach – obsługa hydropneumatyki wymaga po prostu wiedzy i nie jest ona tajemna.

Podstawowe dane:

  • Rok produkcji: 1964
  • Pojemność: 1911 cm3
  • Moc: 55 KW / 75 KM

 

Kategoria: 

Oldtimer (>25) Youngtimer (<25) Wyścigowy Supercar/Hypercar Inwestycyjny (1-3)
 


 

 Zapraszamy do negocjacji!