W 1957 r. wszedł do produkcji model ID (wym. Idée, z fr. Idea) z silnikiem (62 KM) jako odpowiedź koncernu na Citroena DS, który dla wielu konserwatywnych użytkowników był zbyt nowoczesny i "przebajerzony". Z braterskiego modelu DS, pozostawiono w nim przede wszystkim zawieszenie hydropneumatyczne oraz bliźniaczo wręcz podobną, kultową sylwetkę.
Model ID do grudnia 1957 roku występował wyłącznie w kolorze czarnym z silnikiem benzynowym, uruchamianym cięgnem i nieopuszczanymi tylnymi szybami (jak w dzisiejszym DS4). W 1958 roku zaprezentowano kombi, a dwa lata później kabriolet. Stąd oglądany egzemplarz w kolorze żółtym budził podziw i pożądanie na drogach.
I tak po dziś dzień, Citroëny DS czy ID uchodzą w Polsce za egzotyki, przyciągają wzrok przechodniów i skupiają wokół siebie tłumy na zlotach i eventach motoryzacyjnych. Są one dzisiaj modelami inwestycyjnymi i najbardziej pożądanymi Citroenami. W końcu są to modele ze złotej ery Citroenów, które zdefiniowały pozycję marki na długie lata.
Prezentowany w Austor egzemplarz został sprowadzony z Luksemburga 15 lat temu. W 2009 roku ID został odrestaurowany przy wykorzystaniu części sprowadzonych z Niemiec, a wszystkie prace mechaniczne i blacharskie zostały udokumentowane. Łącznie prace nad samochodem zajęły 700 roboczogodzin.
Ten kultowy model jest w pełni gotowy do jazdy, do zobaczenia w salonie Austor.
Zapraszamy do kontaktu!
Podstawowe dane:
- Rok produkcji: 1964
- Pojemność: 1900 cm3
- Moc: 62 KM
- Przebieg: 48974km
- Skrzynia biegów: manualna
- Rodzaj paliwa: benzyna
Kategoria:
Oldtimer (>25) |
Youngtimer (<25) |
Wyścigowy |
Supercar/Hypercar |
Inwestycyjny (1-3) |
✔ |
|
|
|
✔ ✔
|
CENA: 125 800 PLN