Start Kolekcja Audi 100GL 1900

Audi 100GL 1900 1974

Trudno dziś to sobie wyobrazić, ale w latach 60–tych niewiele osób pamiętało o przedwojennej marce AUDI, a charakterystyczne 4 pierścienie kojarzyły się głównie z pyrkającymi „dekawkami” i chyba mało kto wyobrażał sobie wtedy, że w ciągu kilku dekad stanie się ona synonimem marki premium, obok takich wieloletnich potentatów w tej dziedzinie jak Mercedes, BMW, czy Porsche.

Co ciekawe, w tamtym czasie to właśnie do właściciela tej pierwszej marki, czyli koncernu Daimler-Benz należało produkujące DKW Auto Union. Firma ta próbowała uruchomić w połowie lat 60-tych produkcję nowoczesnego 4–suwowego modelu, jednak z kiepskim skutkiem. Powstał nieudany model DKW F102, będący hybrydą nowatorskich założeń z siermiężnym wykonaniem. Zastąpienie nowoczesnego silnika 4–suwowego przestarzałym dwutaktem, było tylko gwoździem do trumny dla renomy tego modelu. Dopiero przejęcie przez Volkswagena sprawiło, że fabryka, wraz z całą kadrą świetnych konstruktorów, nabrała wiatru w żagle. Udoskonalono konstrukcję F102 zgodne z pierwotnymi założeniami i zaczęto je sprzedawać jako AUDI. Był to pierwszy powojenny samochód noszący tę nazwę. Początkowo nie nosił innych oznaczeń, gdyż VW nie planował rozwijania tego projektu.

W tym momencie historii pojawia się Ludwig Kraus, czyli główny konstruktor Daimler-Benz, przez wiele lat pracujący dla Auto Union. Trochę z przekory, trochę z ambicji, w wielkiej tajemnicy opracował od podstaw całkowicie nowy model, czyli prezentowane przez nas AUDI 100 C1. Samochód był tak udany, że przez 8 lat produkcji wyprodukowano przeszło 800 tysięcy sztuk, a AUDI stało się rozpoznawalną na całym świecie marką.

Silnik o mocy 115KM sprawiał, że w swoich czasach auto miało więcej niż doskonałe osiągi i nawet dziś nie jest zawalidrogą. Setkę osiągał w 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h. To w połączeniu z wysoką jakością wykonania, pewnym prowadzeniem, a także imponującą w tej klasie przestronnością wynikającą z nowoczesnej, przednionapędowej konstrukcji – konkurenci w tym czasie korzystali głównie z tylnego napędu, zajmującego sporo miejsca, które mogło być wykorzystane przez pasażerów auta – sprawiło, że auto było prawdziwym bestsellerem.

Kategoria: 

Oldtimer (>25) Youngtimer (<25) Sportowy Supercar/Hypercar Inwestycyjny (1-3)
   


 

Cena: zapraszamy do negocjacji.